Happy Hanukkah!

Forsta dagen pa Hanukkah.
Min forsta Hanukkah present...

Peerfekt till min ipod!!

Helgen blev inte riktigt som jag fran borjan hade planerat men har varit bra. I fredags Blev det ingen julfest for min del, det va sa daligt vader sa jag kunde inte ta bilen till fairfield. Men det gjorde inget jag stannade hemma och baddade ner mig i soffan och kollade pa en film, det var jatte skont..
Pa lordagen akte jag och traffade emma och marie och kakade sushi.. Mmmm!! Sen akte jag och emma hem till mig, eftersom att jag skulle passa barnen, mamman bestallde hem pizza till mig och emma och vi bankade oss framfor tvn och kollade pa film och trock i oss massa pizza och chips..


Sondagsfrulle!! Amerikanska pankakor..
Sen akte vi till mallet och vandrade runt dar ett par timmar, trock i oss mer sushi och sen akte hem. Pa kvallen akte familjen, jag och emma hem till barnens morforeldrar och kakade hanukka middag och fick paket.

Nar jag pa kvallen skulle kora hem emma sa stannade vi vid ett heelt underbart hus, med den sjukaste julpyntningen jag naagonsin sett...

Har ar framsidan pa huset, ALLT blinkar... Och det var julmusik i hogtalare...
Vi har passerat det flera ganger men aldrig forstatt att man far ga in och kolla pa tomten, sa vi parkerade bilen och gick in..

Vi pratade med han som bodde i huset och han berattade att dom hade gjort detta i flera ar och att dom alltid borjar 1a oktober varje ar och det tar dom ca 1500 timmar att satta upp all belysning.

Husets baksida, tyvarr sa ar bilderna daliga, man kan inte riktigt se hur mycket det ar.. Men jag lovar att det ar MYCKET!!

Tagrals som gick runt tomten bade pa framsidan och baksidan.

Pepparkakshus och pepparkaksgubbar.

Hela huset var tackt av lampor.
 
Jag och Emma (klicka for storre bilder)

Imorgon pa dagen sa aker jag till Pittsburg med familjen for att fira jul mad pappans foreldrar, det ska bli jattemysigt..
Det ska bli kul att fa se en annan stat och jag hoppas att jag nagon dag kan ta mig i till Philadelphia. Dom bor tydligen valdigt centralt i Pittsburgh sa man kan ga till mall och starbucks och sa. Och sa ska det finnas ett tag som ar enkelt att ta till Philadelphia.

Johan!! Grattis pa 15-arsdagen!! Onskar att jag kunde varit med och fira dig idag!! Hur har dagen varit?? Fick du nagra roliga paket? Saknar er alla dar hemma, nu under julhelgen sa tanker jag pa er varje minut!!

Skot om er och ha en riiiktigt god jul!! (om jag inte kan skriva innan onsdag)
P&K!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad gulligt att du fick över lite saker från regninga sverige, varma kläder bör behövas i det väder du befinne dig i!



Jag hoppas att du har det bra och njuter av snön, du får gärna skicka över lite snö tll oss.

GOD JUL LINDA!!!

Massa pussar och kramar till min underbara vän<3.

2008-12-22 @ 16:22:45
Postat av: Pappa nina ooch dina småbröder

Hej syrran

jag hade en rolig födelsedag jag fick en cross moppe äntligen moppe ålder har tagit körkort för den också. Tack för högtalarna jag fick av dig.

Vi kommer att vara på landet och fira jul med mange emil lasse med fam och farmor.

Vi kommer att sakna dig på julen många pussar och kramar från oss alla hoppas du får en mysig jul vi saknar dig mycket, mamma pappa adde hälsar

2008-12-22 @ 20:23:33
URL: http://lindaklintberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0