Sondag och och dags att stalla om klockan.

Jaha det ar bara att inse, nu ar vintern har. Igar vid den har tiden sa var kl. elva men nu ar den tio.. ganska skont att man tjana en timme i och for sig men jag vill inte att det ska bli vinter annu.

Idag har jag ialla fall hangt med en dansk tjej som heter Maria, som var jatte trevlig. Vi mottes upp och tog en kaffe forst, sen akte vi hem till henne och lamnade hennes bil, (hon bor i ett eeenormt hus). Sen akte vi runt och kikade lite i stan bl.a. sa akte vi ner till hennes favoritstrand och lite andra stallen. Vi akte till den affaren dar jag kopte mina skor men jag bytte aldrig skorna for dom hade ingen mindre storlek. Om jag skulle vilja ha mindre sa var jag tvungen att kopa barnstorlek och dom va inte lika snygga i fargen..
Efter det sa akte vi till ett shopping centrum men de va inte sa bra sa vi stannade inte sa lange utan vi akte vidare till en koreansk restaurang och kakade. Efter att vi hade kakat sa korde jag henne hem. Vi bada var suuper trotta.
Vi hade en jatte mysig dag ialla fall och bestamde oss for att aka in till NYC nasta sondag.. Da ska vi ga till central park for jag har inte hunnit ga in dar annu, och sa vill jag till time square igen. Jag ska kopa mig i I ♥  NY troja.. Hihi!! (turistigt va??)

Idag var det for ovrigt 19 grader ute och stralande sol, men tyvarr valdigt kalla vindar. Imorgon ska det bli drygt 15 grader. Men morgnarna ar vaaaldigt kalla, en morgon nar jag korde barnen till bussen var det -1 grad.. BURRRR!!


Forresten sa gick jag upp kl. atta imorse, jag hade ju sjalvklart glomt att stalla om kl. och trodde att den ringde kl. nio. Jag kom inte pa det forren jag hade gatt upp och dushat och gjort mig iordning och satte pa datorn. Hmmm, de va irriterande..

Vad gorde ni i helgen?? Jag vill ha mer uppdateringar? Hur var eran halloween nagra roliga kalas?? Jag vet att det var ett halloweenkalas pa bondegatan i lordags och jag vill veta allt!!!


Har ar mina gossiga sma uggisar, fiina va??
uggs





Jag avslutar med att kasta upp lite bilder fran min forsta vecka i USA.
tjejerna
Detta ar de svenska tjejerna fran orientation Anna, Alma, Liselotte, Elin och Jennifer.

ny
New York City!!

Rock
Rockefeller Center dar hogst uppe pa taket var vi..


Top of the Rock, pavag upp....


67 vaningar upp, och utsikt aver heela Manhattan!!


Time Square baby!!!


Vara nya vanner!!


Vid Ground Zero, minnesplats for alla brandman som dog i attacken mot WTC


Dags att saga hejda till alla pa orientation och bege sig till sina familjer.


Dar har ni lite bilder fran mina forsta dagar i staterna..

Ta hand om er!!

Kommentarer
Postat av: mor & Lille bror

Hejsan!



Här sitter vi framför brasan och läser din mysiga blogg ;)

Spännande att höra alla dina aktiveteter. Det känns bra att höra att du verkar ha det kul där borta.



Här hemma händer det inte så mkt mer än att vi har fått in nya fönstret och panel i vårat ``Glasrumm´´ xD



Pu och mamma träffade Manne & Bettan hos Bruse i lördags. Och dem berättade att Steffi åkte till USA samma dag som du. Hon är i Sandigo och pluggar. Jag ska försöka ta reda på om du kan få kontakt med henne på ngt sätt.



Vädret här hemma blir bara kallare och kallare men det har vart soligt och fint iallafall. Snart kommer väll snön oxå xD



Massor av kramar från Pu, Mamma och lille brorsan ;)



Fortsätt med bloggandet och håll oss upptaderade:P



PS: Mamma ringer ikväll ;)

2008-11-03 @ 19:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0