21 GRADER!!!!!!!!

Wohoooo! Idag är det sommar här och jag har vart ledig. Heelt underbart.

Igår slutade jag vid ett sen åkte jag ehm till Frida, vi tänkte ha  lite trevligt med ost, kex, vin och sushi. Det va mycket gott och jätte trevligt. Idag är man lite trött dock, så det passade aldeles ypperligt att jag har vart ledig.

Idag efter att jag hade lämnat av Frida på tågstationen så åkte jag och satte mig i solskenet utanför Robeks och drog i mig en gudomlig smoothie.


Juste nu tänkte jag fortsätta att berätta om min vecka med mamma och Pu. Så på onsdagen efter frukosten bestämde vi oss för att få den obligatoriska kultur-turistiga delen av semestern avklarad, och efter som att det spöregnade så blev de museeum. Vi började på the museum of modern art, vissa delar av museet va kul å se men endel modern konst är bara såå svår att förstå. Efter moderna museet så gick vi via central park och upp till 82a gatan för att besöka Metropolitan Museum of Art, New York Citys största turist museeum. De va huur stort som helst och faktiskt väldigt spännande, synd att vi va så trötta och mina fötter höll på att dö! Vi han igenom typ en fjärdedel av hela museet, man skulle ha behöft minst en hel dag för att gå där. Efter de så hoppade vi in i en taxi för att åka hem och ta en liten tupplur innan vi begav oss ut på stan gör en helt fantastisk hummermiddag på restaurangen Red Lobster. Vi vandrade runt lite på stan efter maten men det regnade ganske mycket så vi gav upp och satte oss och tog en öl. Sen åkte vi hem och bäddade ner oss i våra sängar.

Torsdagen vaknade vi av soolsken, strålande sol och varmare än någonsin. Med detta underbara väder bestämde vi oss för att sätta oss på tuben ut mot brooklin, väl i brooklin med solen i ögonen och Manhattan skyline i sikte så vandrade vi över Brooklin Brige. Så jävla maffigt, ett måste om man åker till NYC. När vi kom över till våran favvoö igen så satte vi oss åter på tunnelbanan och åkte några gator upp till madison square park. Vi satte oss i solen och avnjöt varsin vitamin water. Efter vi avnjutit en pause från allt vandrande i så gick vi vidare igen, införskaffade oss lite nya skor och hoppade på tuben till Central park. När vi kommit till Central park så kurrade våra magar efter mat. Vi gick vidare och hittade en mysig restaurang på upper west side. Mätta som aldrig förr gick vi vidare in i Central park och mot John Lennon monumentet "imagine" och lägenheten som han bodde i vid namn The Dakota. Vi satte oss och solade lite och kollade på alla motionerande människor som passerde innan vi till fots tog oss hem till hotellet på 39e gatan. Sen tog vi oss ut i den härliga nattstaden för att avnjuta våran sista kväll tillsammans på Manhattan. Det va helt underbart. De va varmt och proppat med folk ute. Vi handlade lite presenter och vandrade runt i den härliga och annorlunda mijön. Vi satte oss på den röda trappan på time square och de va så härligt att sitta där sent på kvällen och inte ens frysa. Efter att vi suttit där en lång stund så var det dags att gå hem och sova.

Sen kom våran sista dag på Manhattan och  vi va suupertrötta och de spöregnade. Imorgon berättar jag mer om slutet på den underbaraste veckan någonsin!

Take care!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0