Nu så!

Nu ska jag samla lite krafter och snabbt sammanfatta den underbara helgen som passerat.

Lördagen började med att väckarklackan ringde vid halv tio och vid elva satt jag på tåget in till mitt kära NYC. I 30 graders värme och stråålande solsken mötta jag upp Frida och Walker på en häärlig uteservering och fick i mig lite frulle.

Efter en härlig frulle i solen så började vi vandra mot Central Park.

Vi gjorde ett litet stopp utanför The New York Palace,
ni som kollar gossip girl förstår varför...

Sen fortsatte vi upp mot Central Park där vi mötte upp Emma och Lisen.
Vi satt där i solen några timmar, drack lite bubbel i kaffemuggar och njöt av de underbara vädret.



Efter en lång härlig piknick i CP så drog vi oss vidare,
Emma och Lisen åkte hem och jag och Frida satte oss och fikade på Fika.
Det blev löfbergs lila, toast skagen och cocosbollar,
dom hade även hallongrotter, kanelbullar och massa annat gött.
 
Efter att ha suttit på fika en stund och avnjutit lite svenska delikatesser så tog vi subben downtown.
Vi vandrade runt lite i favvo distrikten, Soho och the village innan vi töstiga och utmattade av hättan
slog oss ner på en kanonmysig uteservering och avnjöt en iskall corona,
fortfarande var det runt 30 grader och kl. var ca. 8pm.

När vi kände oss färdiga så letade vi upp närmaste path som skulle ta oss ut till NJ.
Preparty hos Makke i Hoboken och sen drog vi till vårat kära Aspen, lika vilt som vanligt!

På söndagen vaknade vi upp pigga å glada och vid tio-tiden drog vi ner
till en trevlig park vid Hudson River, köpte lite färsk frukt och svettades i 35 grader.
Sen drog vi in till Manhattan igen, mötte upp Lisen och gjorde oss redo för söndagsparty live!





De va min helg i bilder de, visst ser de härligt ut.

Nej nu ska jag gå ut och lägga mig i solen,
det är ju trots allt 35 grader ute då kan man ju inte sitta här.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Hanna

ååh vad härligt du ser ut att ha det! verkar inte gå någon nöd på dig inte :)



och kul kul kul att du kommer hem i augusti, då får du se till att boka in mig... du är ju trots allt saknad här hemma :) puss och kram!

2009-04-28 @ 20:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0