Turen lämnade vi nog kvar i trygga CT....

Dagen började tidigt. Klockan 5.30 am rullade vi ut ur garaget. Familjen skulle till California, så jag fick agera chaffis. Va hemma igen vid halv åtta, då däckade jag i sängen igen. Tog ett nap på ca. 30 min.
Kl. 12 hämtade jag Frida, vi skulle bege oss till Six Flags i NJ tänkte vi, en heldag med snurriga berg o dal banor och trevligt sällskap. Kan ju inte bli annat än lyckat(trodde vi...)

Efter lite bankärenden å annat var vi runt 12.30 påväg mot destination Six Flags. Beräknad ankomst tid ca. 2.15-2.45(beroende på trafiken)....
Allt rullade på i ca. fem minuter sen började de lite. När vi närmade oss New York City blev trafiken tyngre och tyngre. de va ca. 30 grader ute, ACn i min bil e typ paj och vi stog stilla i trafiken... BLÖÖÖ! De va KÖ KÖ KÖ KÖ!! Köerna tog aldrig slut. Gissa när vi va framme... kl 5.10. När vi efter många timmar i bilen anländer så börjar de regna lite, men vi tänker att de går väll över snart. Vi har ju trots allt suttit i bilen i nästan fem timmar för detta. Vi går in och så fort vi passerat grindarna så ökar regnet, två sekunder senare så har himelen öppnat sig och vi var blöta från topp till tå. Alla attraktioner var avstängda. Efter att par minuter hade de blidats en lätt översvämning och vi prominerade tillbaka till bilen i 1 dm högt vatten.

De va bara att vända och åka hem igen. På vägen hem så hände något tragiskt tråkigt och läskigt. Jag körde över en gigantisk sköldpadda, den va ca. 40 cm i diameter. Usch va häskt de va, fällde några tårar för den stackars sköldpaddan som bara råkade vara på fel plats vid fel tillfälle. Har aldrig kört på nått djur tidigare, de känns jobbigt...!

R.I.P. sköldpaddan...!

Hemfärden gick fortare enklare och va lite roligare. De tog ca. två timmar så va vi tillbaka hemma. Sköönt! Tur att jag hade trevligt sällskap när jag spenderade hela dagen i bilen.

Idag har jag legat på stranden hela dagen och avslutade med bio och starbucks. De blev the ugly truth med Katherine Heigl, den va riktigt rolig, vi skrattade mycket. Nu är de läggdags för min del och morgon för er, så....
Good night America. God morgon Sweden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0