Måndag...

Efter en låång härlig helg så var det måndag igen. Ja, tro de eller ej men för en gång skull så blev helgen lång. Beror nog på att förra veckan inte var särskilt ansträngande. I onsdags jabbade jag knappt någont, jag och emma gick på bio på eftermiddagen och såg He's just not that into you. Den va rolig och lättsam. Sen på torsdagen jobbade jag inte på kvällen åkte jag hem till Emma, öppnade en flaska vin och satt och snackade massa skit hela kvällen.

På fredagen åkte jag hem på morgonen och sen åkte jag och farmor Judie med pojkarna och åkte skidor, de va härligt strååålande solsken och bara ett par minusgrader. På kvällen va jag emma och Lisen hemma hos emma och fjantade runt oss i ett par timmar innan vi gick ut i Fairfield, Lisen kom tyvärr inte in eftersom att hon aldrig vart där förut. Av någon konstig anledning så tror han i dörren att jag är 21 och han tror nog att jag tidigare har visat leg där(?).. Men Lisen drog ut på ett annat ställe med några andra och jag och Emma kalasade natten lång.

På lördagen va vi seega som tusan jag och Emma drog till starbucks och köpte oss varsin fet frappuccino och begav oss till Stamford så jag kunde hämta upp lite saker inför kvällen. När vi kom tillbaka till Emma började vi göra oss iordning och föra lite, sen tog vi halv 11 tåget in till NY. Gick till Aspen som var mer fullproppat än någonsin. Massa nya människor vilket va jätte kul. Mycke nya svenskar som jag inte hade träffat tidigare. Efter att vi hade dansat av oss i några timmar så stängde dom och vi drog vidare med värkande fötter till något som vi trodde skulle va ett 24/7 diner men de va en thirestaurang som severade oss shot vi drog i oss dom och lite sushi sen va det dags att bege sig till Grand Central för att ta 5.35 tåget hem till Emma eftersom att hon va tvungen att va hemma och ge hundarna mat. Vi var hemma runt 7 tiden då slocknade vi på engång och vaknade inte förren kl halv 1. ÅNGEST när man sover bort en hel dag så.

Söndagen blev som ni kanske förstår lugn jag och emma gick på bio och såg Friday 13th som faktiskt var en av de bättre skräckfilmer vi sett här. Alla skräckfilmer som kommit ut på senaste tiden har vart så fruktansvärt dåliga. Men när vi kom ut från biografen igår sa va vi båda helt skakis.. Efter de så åkte jag hem med förväntningar om att jag skulle komma isäng tidigt, mensen kom jag på att det var ju oskarsgalan på tv å de kunde jag ju inte missa.Jag höll mig vaken enda tills de va slut vid tolv. sen somnade jag som en klubbat säl och sov till kl elva. NICE!!

Denna vecka blir lugn också. Farmorn är fortfarande här vilket är ganska skönt men jag blir ju så sjuukt uttråkad eftersom att alla andra jobbar.  Ideer på vad jag kan hutta på?

Ha en bra vecka allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0