Välkommen vår!

Jag önskar att jag kunde teleportera er så att ni kunde spendera en helg i New York. Då skulle ni bli oroliga och tänka "hon kommer aldrig hem" sen blir det måndag och arbetet börjar igen.. Blä!!

Jag ska försöka att återberätta min helg..

På fredagen slutade jag vid halv sex, tog det lungt gjorde mig iårdning och begav mig till Fairfield. Vi samlades hos Leslie (en amerikans tjej som pluggar på Fairfield university) satt där ch snackade och sen drog vi till The Field, dom hade för en gång skulle ett riktigt bra(läs snyggt) band vi dansade och hade jätte kul jag körde så det blev en nykter kväll.

På lördagen ställde jag kl på 10 för jag hade en tid hos frissan kl. 11 jag satt hos frissan i 3(!!) timmar.. Sen drog jag ner till mallet och köpte nått nödvändigt..? Efter att jag vandrat runt där i ett par timmar så åkte jag hem och började göra mig iårdning. Kl 7 mötte jag upp emma och marie på tåget in till NY. Vi åkte hem till Danne i Hoboken där det var förfest, vi drack öl och spelade rockband.. Vid 11 åkte vi vidare till Aspen social club. Vi dansade drack drinkar och skrattade tills kl slog fyra.. Då hade en av svenskarna bokat tre hotelrum till oss, NICE.. Så vi gick upp och sov gött heela natten.. På morgonen när vi går upp överraskas vi av ett underbart väder med strålande sol och 12 grader varmt. Kan det bli bättre? Vi slår oss ner på ett Diner och käkade en rejäl frukost/lunch, sen vandrade vi vidare till Bryent park och spenderade ett par timmar i strååålande sol med massa skratt och kollade på underligt folk...
Vid fem tiden drog vi oss hem och jag kom hem lagom till Super bowl vilket är finalmatchen inom USA:s nationella liga i amerikansk fotboll och suuuupet stort i USA. Jag var mindre intresserad och la mig i min säng och kollade på film(somnade) men vaknade till av ett VRÅÅÅL ett par timmar senare.. The Steelers hade vunnit och min hostdad är typ deras största fan...!

Sen va det måndag igen och man kommer tillbaka till verkligheten..... BLÄ va helgerna går fort. Har sovmorgon idag iallafall så börjar kl 12...

Bilder kommer lite senare...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0