R.I.P

Ledsen att behöva säga det men Frosty the snowman is dead... 

Nu till roligare saker, helgen som var.. Mycket trevlig, jag va dunderförkyld men det hindrar inte (nästan).
På fredagen så åkte jag till Fairfield och mötte upp Emma och Marie på en mexikansk restaurang där drack vi himelskt goda frozen margaritas, i alla möjliga smarriga smaker, sen drog vi vidare till vårat vanliga gamla hak i Fairfield som heter The Field, dom har olika band som spelar varje fredag och lördag, brukar vara mycket trevlig och underhållande där. Bandet som spelade i fredags när vi va där va tydligen väldigt kända det va ett band från kalifornien kom inte ihåg va de hette men de kvittar för dom sög enligt mig..!

I lördags så hängde jag mest hemma och va megaförfyld, jag och Emma skulle ha åkt in till New York på kvällen och kalasat men Emma bangade och tur va väll de efter som att jag inte själv har nån vett i kroppen att stanna hemma och vila när jag e sjuk, jag deckade framför tvn tillsammans med min hostmam som va lika förkyld som jag. Men sjävklart så åt vi först kycklingsoppa till middag som alla amerikanare gör när dom har förkylningar. Jag fattar inte vad är det i kycklingsoppan som är bra mot förkylning??

Sen på söndagen så åkte vi äntligen in till New York åå vad jag hade längtat. vi åkte in vid halv elva och va hemma vid nio igen. Jag hade så gryyymt ont i fötterna när jag kom hem(anledning, nya stövlar!!), eftersom att vi bara gått å gått å gått. Vi han med shopping och innan vi åkte hem så satte vi oss såklart och käkade sushi, mums. Sen gick vi till grand central och hängde där en timme, och jag köpte nån ny sorts chai latte på starbucks med äpple smak. Den va super god. Det är helt underbart mysigt att hänga på  grand central och bara spana in alla människor som passerar, nästa gång jag åker in så ska jag ta lite kort för er som inte vet hur det ser ut där, de e jätte fint.

Idag har jag inte gjort så mycket började jobba kl. kvart i tolv och slutade vid halv sex, sen åkte jag ner till mallet och fixade lite saker. Imorgon blir det tidig morgon igen, det kommer bli jobbigt, första tidiga morgonen på över en vecka.. Men de ska nog gå bra, jag har ju inte direkt lång resväg till jobbet så jag kliver upp ur sängen högst 10 min innan ja börjar.

Längtar redan till nästa helg då har vi planerat in utgång i NY på lördagen och förhoppningsvis Bronx zoo på söndagen.. Man lever för helgerna när man jobbar som au pair, och det härliga e att man nästan alltid har något härligt/spännande/skojjigt att se fram emot inom en snar famtid, man har alltid saker planerade...
Jag hoppas att ni har det lika bra som jag..!


Ta hand om er mina nära och kära!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0