Veckan som va!

Nu är de dags för en rejäl updatering om den underbara veckan som gick...

På lördagen tog jag min packning och tog tåget in till GC, därifrån tog jag suben ner till Brooklin Bridge där vårat mysiga hotell låg. Jag trodde att jag skulle va sen och att dom satt och väntade på mig men när jag kom dit så hade ingen kommit ännu.

Jag fick checka in på rummet även fast jag var tre timmar tidigare än va jag skulle ha fått checka in. Efter ca. en och en halv timme rullade den blåa vanen in utanför hotellobbyn. Jag sprang ut och fick äntligen krama om dom. De fälds lite tårar och vi kastade upp våra väskor på rummet. Sen gick vi ner och satte oss på en mexikansk restaurang och käkade varsin hamburgare, MUMMA!!



Efter de var vi tvungna att gå upp och byta om, de va på tok för varmt för att gå omkring i långbyxor. Vi gick upp mot the Village och tog en shopping runda där, gick bort till Groun Zero och sen drog vi upp mot midtown. Vi gick 5th avenue, Bryant Park och tog oss upp i empire state building.






Efter ett drygt två timmars besök till Empire State building så gick vi till Times Square, där de va smockat med folk som alltid. Där satte vi oss på en bar och tog oss en varsin öl. Vid denna tidpunkt hade nina och Adde tappert hållt sig vakna i 26 timmar och de va dags att ta en taxi ner till hotellet.




Adde somnade sött i taxin hem...


Söndagen började med en rejäl hotellfrukost och sen bar de ut på lite shopping tillbaka till hotellet för att lämna påsar och sen ner till pier 17 för att ta en båttur runt den fantastiska ön. På den båtturen så kunde vi checka av Brooklin Bridge, Manhattan Bridge, Empire State Building, Frihetsgudinnan och Elis Island. De va ca. 27 grader och helt underbart väder för en båttur.



Efter de så begav vi oss mot New Yorkernas egna shopping distrikt, Soho. Därifrån fick vi med oss en massa smått å gått och med Addes charm så fick vi dessutom riktigt bra priser. HEHE.

Efter en massa shopping så blev de sushi på sushi samba. Sen tog vi tuben upp till 87e gatan och därifrån gick vi genom Central park och fick även se en massa spännande folk, vacker miljö och lite annat turistigt.

När vi vid niotiden kände oss klara med CP så hämtade vi vårt bagage på hotellet och tog oss till Grand Central och satte oss på tåget mot Stamford. Vi va hemma runt tolv och då va vi helt döda!

På måndagen jobbade jag men hade bara minstingen så vi tog med oss den lille och begav oss till Woodberry Common Premium Outlets, de va enormt och super billigt. Där spenderade vi hela dagen och kom hem med massa skojigt.

 På kvällen bjöds det på italienskt de va gött!

Tisdagen hade jag alla barnen med alla aktivitater som de bjuds på. Jag visade Nina och Adde till mallet och de blev(tro de eller ej) Ännu mer shopping(!!!) På eftermiddagen hade grabbarna simning så vi åkte alla på simning sen körde C oss till tåget så vi kunde spendera kvällen inne i New York.

Sen kom  onsdagen som vi hade väntat på. Vi gjorde oss klara och satte oss i bilen för en två timmar lång färd till Six Flags Great Adventures. Six Flags är ett nöjesfält som ligger i New Jersey med några av världens hörtsa längsta och snabbaste bergodalbanor.

De blev en superhärlig dag. De va varmt men inte för varmt och de va aldeles lagom med folk, nästan inga köer.
Vi åkte allt, bland annat världens snabbaste och högsta bergodalbana, den heter Kingda ka och är 139 m hög och åker i en hastighet av 206 km/.

På torsdagen va jag ledig efter att Shane kommi iväg till skolan så då bestämde vi oss för att ta en rundtur häromkring. Jag visade runt i flera olika områden. Vi åkte till Greenwich, Darian och New Canaan som är väldigt fina områden med stora flotta hus. Sen va vi helt slut, så vi åkte hem och vilade på soffan ett par timmar sen åkte vi ner till Stamford downtown och käkade grekiskt.

Sen blev de fredag och jag jobbade. Eller vi åkte och Bowlade sen efter att vi hade hämtat Shane på skolan så åkte vi till
The Maritime aquarium at norwalk. Där kollade vi på pingviner, sälar, hajar, jötte sköldpaddor och massa fiskar.  På kvällen var det dags för våran sista middag tillsammans och de blev tapas på en spansk restaurang. Supergott!

På lördagen fick vi sovmorgon. Efter en lugn morgon åkte jag och Nina och gjorde pedikyr. Efter de så var det dags att packa in allt i bilen för att bege oss till Yankees studium. De va helt galet coolt att gå på en riktig baseball match. De regnade som tusan under nästan hela matchen men de va iaf.

Sen va de dags att bege sig till Newark för att släppa iväg två trötta svennar på flygplatsen. De va sorjligt och så fort ja satte mig i bilen så sprutade tårarna, Good byes är aldrig roliga. Men nu är de ju bara två månader kvar tills jag får se dom igen. Tiden går fort.


Mer bilder kommer senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0