Boston va niiiice!

Boston va hur kul som helst.

När vi på lördagen kom fram så mötte vi upp Hedvig, Gustav och Emma(vi kallar henne Emma2 för att slippa förvirring) som är några vänner till Emma. Dom bodde på ett hotell några minuter utanför Boston. Dom hade ett stort hotellrum så det fanns gott om plats för mig och Emma. Hedda, Gustav och Emma2 är här för att bila genom USA.

Vi började fredagskvällen med att köpa hem bira och ringa roomservice för att få i oss lite pizza. Efter ett par timmars förpartajjande drog vi vidare till en fest i en collegefest där vi mötte upp Liselott(en av svenskarna från orientation). De hände inte så mycket skoj där så jag, emmorna, Hedda, och gurra drog vidare till nån krog inne i Boston. Vi drog i oss lite mer öl, Hedda, Gurra och Emma2 drog hem ganska tidigt. Dom kom ju från Sverige samma dag och hade lite jet lag. Men jag och Emma höll oss vakna och pigga som alltid. Vi dansade på där på dansgolvet som aldrig förr och när stället stängde va de väll dags att ta en bulle(=taxi för er som inte kommer från sthlm) hem.

Söndagen tog vi gratisbussen kl. 10 in till Boston där vi käkade en Dunkin' frulle på en parkbänk i solen. Efter en utsökt frukost drog Gurra och Emma2 vidare för att kolla på en parad, men jag Emma och Hedda va mer intresserade av att spana in shoppingen. Vi vandrade runt några timmar och jag han införskaffa mig en ny jeansjacka och en blommig topp från American Eagel.

Efter att vi vandrat å vandrat och de andra två tröttnat på att jag tjatat om mina onda mörbultade fötter värkte så jag knappt kunde stå så slog vi oss ner i en park. Sedan kom resten av vårat gäng. Vi gick vidare och satte oss på nån pub drog i oss middag och sen tog vi en taxi hem.

Strax innan tio kom jag hem igårkväll tröttare än på länge och somnade som en klubbad säl. Imorse ville jag inte gå upp, men de va ju inget val.. Har iallafall haft en lugn dag med endast den minste medlämmen i familjen Neyer å han kräver inte så mycket.

Innan jag slumrar in så tänkte jag dela med mig av en härlig låt.



Sleep tight everybody!

En sista sak. Boston va en mysig gammeldags och fin stad men guuud va jag längtar efter New York. Jag är så lycklig att jag bor såhär nära den underbara staden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0