Hej å Hå, så det kan gå!

Ojoj, vad jag älskar New York, hur ska jag någonsin kunna lämna denna fantastiska stad...? Jag har redan vart här i över fyra månader(!!?) kan inte fatta de, tiden bara rinner iväg.. Hur ska jag hinna med allt jag vill göra här?

Ajja, nu tänkte jag iaf berätta lite snabbt om helgen som va..

Fredagskvällen blev väldigt lugn och de va jätteskönt, jag och emma degade i soffan och käkade chips.. Yummi!

I lördags vaknade vi kl. 7(!) av skrikande barn utanför dörren, somnade om och vaknade igen kl. halv 11 tror jag hon va. Vi tog det lungt heela dagen och började göra oss i ordning för NY-utgång vid 7 tiden. Det va skönt att ha mycket tid för en gång skull och kunna fixa sig i lugn å ro.

Vi tog tåget in strax efter 11 och begav oss sedan från grand central till Aspen. Det va mycket glada, galna och fulla människor där.. Häärligt! Mike fyllde år så någrs av grabbarna överraskade honom med att bjuda in massa av hans gamla collegevänner och så alla svennarna.. Amerikanare ÄLSKAR svennar...! Vi hade as kul. Drack drinkar och champagne hela kvällen.. Dansade som tusan och snackade massa skit med underbart folk, även denna helg massa nya svenskar. Träffade ett gäng svenska tjejer som bor på Long island och ett gäng som bor i Jersey.

Synd bara att en J***A B***H Förstörde mitt hår och make efter typ en timma...
Vi står och dansar på dansgolvet och ett gäng tjejer står och dansar bakom, så börjar dom knuffa på av de svenska tjejerna, så jag vänder mig om och frågar vad dom håller på med...

Då kommer en av tjejerna fram till mig och skriker "You are so fucking uggly!" och trycker upp fingret framför ansiktet på mig förvånat svarar jag lugnt tillbaka "So are you" och svrar med samma finger.. Tänker, skit samma och är redo att vända när hon helt plötsligt häller EN HEL J***A DRINK över HELA mitt ansikte och hår!!!!!!! WTF!!!! Jag ger henne en liten knuff och hon springer därifrån!! OJ, jag va så arg så jag kokade men det gick fort över och den bruden vågade inte komma nära mig under hela kvällen... Bra de! Jag festade vidare med de andra...

Nu till nästa lilla händelse. Jag och Emma sov hos en kompis på Manhattan och när jag vaknar på morgonen så upptäcker jag att jag bara har min ena väska med mig...? (Jag har alltid en lite större och en kuvertväska i den stora med mig när jag går ut..) Och den lilla va inte me hem?!??! Jag måste ha glömt den i taxin påväg hem.. Jag ringer min mobil och en kille svarar.. Han hade hoppat in i taxin efter oss och hittade den i bilen.. Så han tog me den och jag gick och hämtade den på morgonen.. Kan man ha mer tur!! Det hade vart sjuuuukt jobbigt om jag inte fått tillbaka den. Den innehöll mobil, kamera, mitt svenska körkort och cash..  Jag är LYCKLIG!!

Redo för en helkväll på Manhattan!



45 minuter på ett tåg kan resultera i detta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0