Sommartider...

Ja, då var det sommartid och bara sådär förlorade jag en timme.. Men häärligt är det ändå att det är sommartid och så har det ju även vart 20 grader varmt här hela helgen..

Fredagen började bra, jag slutade redan vid fyra vilket va superskönt. Vid sex åkte jag och hämtade upp Emma så åkte vi till Lisen och sen vidare till Panchos för att käka middag. Vi hängde där en stund snackade skrattade och skojjade. Vi träffade en ny svensk tjej och några tyskar som vi senare drar vidare till Buffalo Bills med. Där beställer vi in några kannor öl och spelar biljard. Vid halv två tiden drog vi på efterfest hos Sean som är en vän till Lisen. Vid fyra åkte vi hem för att somna sött.


Emma, Frida och Lisen på Buffalo Bills.



På lördagen gick vi upp vid tio-tiden för att åka till Stamford och träffa en familj som är vänner till min H-family. Den här familjen håller på att söka au pair och Emma söker ny familj så Emma kanske ska flytta in hos dom i maj. Så när vi kom dit så va min H-mam ochbarnen där så vi stannade där fram till två-tiden sen drog vi och käkade glass i solen. Efter det så åkte vi ner till hamnen och satt där i typ två timmar och bara hade de as bra.. Solen sken och det va varmt och helt vindstilla. Efter det åkte vi runt och spanade in lite olika stränder och kollade på massa ENORMA hus som ligger längst vattnet, med sina privatstränder nedanför. Runt fem åkte vi ner till mallet gick runt där lite, käkade sushi och gick vi på gratis bio.. Hehe, bara för att vi va svenskar och trevliga så fick vi  gå in som gäster.. Skönt där sparade vi 10 dollar som vi sen gjorde av med på godis popcorn och läsk... Mums. Vi såg filmen Taken. Skit bra film. Väldigt hämsk. Den handlar om trafficing, unga flickor som blev kidnappade på flygplatsen i Paris som sendan säljs vidare till sliskiga äckliga gubbar..! Jag grät som tusan! Men den va riktigt bra...

Efter bion åkte vi hem och la oss i soffan och kollade på ännu mer film och jag däckade som vanligt efter ngra minuter.. Jag klarar verkligen inte av att kolla på film hemma i soffan.


Vid hamnen i Stamford...





Några små strandvillor...




Idag när vi vaknade så gjorde vi iordning en frulle med scrambled eggs och färska jordgubbar sen åkte vi ner mot stranden här i Stamford. Mötte upp Frida den svenska tjejen som vi träffade i fredags och promenerade lite i parken vid stranden. Efter de åkte vi och åt glass för att sedan åka hem hit och kolla på film. Middag idag blev ett Wopper meal på Burger King med Emma och Lisen.


En härlig söndag på stranden!



Nu ska jag hoppa i ett varmt långt härligt bad och sedan krypa till sängs tiidigt..!





Här är förresten en bild från i tisdags då vi dagen innan hade fått tre dm. snö!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad härligt du verkar ha det, skulle inte tacka nej till lite värme just nu.:)



Filmen - Taken, är ruskigt bra! har sett den 3 gr nu:)



Hoppas att allt är bra med dig!

Ps:Har försökt fixa skype, men har inte lyckats hitta något medlemskap, har redan skype på datan:S



Pusss

2009-03-09 @ 16:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0