AAAh, jag blir gaalen!

I början av veckan så tog jag mod till mig och bad om att få schema under veckorna.
Dels för att jag ska ha nån aning om när jag är off och lite för att min h.mum skulle förstå att jag jobbar myyycket mer än hon tror.

Enligt mitt kontrakt så får jag jobba MAX 45 timmar i veckan och ett dagspass får inte vara längre än 10 timmar.

Exempelvis, en vecka då jag jobbade extremt mycket var för två veckor sedan, då jobbade jag ca. 60 timmar.
Måndagen hade jag ett arbetspass på 13timmar(!!!). Men på grund av att man hela tiden måste ha en bra relation med sina chefer (efter som att vi bor under samma tak)så orkar man inte ta upp de hela tiden.

Men i slutet på förra veckan så stog jag på mig och bad om att vi skulle börja skriva schema.
Och jag blev överlycklig när jag kom hem söndagkväll och schemat låg på bordet, wonderfull!!!!
Så kom måndagen, jag skulle jobba 8-4.
Kl. tio i fyra ringer hon och säger att hon och han måååste fixa ett ärende och att dom kommer snart.
Där blev de plus 2 timmar. Annoying!

Igår funkade schemat galant, och jag var på stråålande humör tack vare de.

Nu sitter jag här och är på pisshumör! Jag skulle ha slutat för två och en halv timme sedan men kommer sluta tidigast om 30 min..!! = mins tre timmar extra idag.

Till viss del förståligt, mamman va tvungen att åka till hennes brors hus för att ta hand om hunden, hans fru håller nämligen på att föda barn, det är helt och hållet OK!

MEN!!! Pappan kommer hem och säger ååh linda jag hade tänkt att ta en cykeltur ikväll.
Men jag är tillbaka om en timma.. Bye!

Inte en enda tanke på att jag kanske hade planer för kvällen.  Att bli utnytjad är vardagsmat för en Au pair!

Vill bara tillägga att jag aldrig fått ett öre extra när jag ställer upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0